Kamis, 16 Juli 2020

How to introduce your self (Bagaimana cara memperkenalkan diri)

Respected teacher and all my classmates present here, a very good morning to all of you.

Today I will tell you something about myself.

As you may already know, my name is Maria Ahmad. I was born in Denpasar, Bali but I’ve been here since I was in elementary school.

I come from a small family. I have an elder brother who is in Jogjakarta for college now.

My parents work in culinary industry and that seems to be what influenced me to have my interest in this major. I cook or bake in my spare time, and sometimes I’ll just do yoga.

That’s it,

I appreciate your attention, thank you.

(Yang terhormat guru dan semua teman saya di sini, selamat pagi untuk kalian.

Hari ini saya akan memberi tahu sesuatu tentang diri saya.

Seperti yang kalian telah ketahui, nama saya Maria Ahmad. Saya lahir di Denpasar, Bali tapi saya sudah di sini sejak SD.

Saya datang dari keluarga kecil. Saya punya kakak laki-laki yang sekarang di Jogja untuk kuliah.

Orangtua saya bekerja di industri kuliner dan itu yang kiranya mempengaruhi ketertarikan saya dalam jurusan ini. Saya memasak atau memanggang di waktu luang saya, dan kadang saya melakukan yoga.


Task :

1. Find difficult words Based on the Text above!

2. Read loudly in front of your parents.

3. Write the Text how do you introduce your self?

4. Record on video max: 3 minutes. You can make video blog (vlog), perform without book than send to your teacher by What's app mesenger!

5. Your teacher Will choose 3 best video participant, then he will up load on YouTube.

Proyek Pelajar Pancasila KEARIFAN LOKAL "Tumpeng Simbol Keragaman Budaya"

Proyek penguatan profil pelajar Pancasila merupakan bagian yang tidak terpisahkan dari Kurikulum Merdeka. Proyek penguatan profil pelajar Pa...